Van data naar inzicht, en blije klanten

Continu meer waarde kunnen leveren voor uw klanten ligt in een combinatie van twee gekoppelde visies: wees wendbaar en data-driven. Wendbaarheid zorgt ervoor dat u sneller kunt reageren maar ook sneller kunt anticiperen op nieuwe ontwikkelingen in de markt. Data-driven of data-gedreven zijn, ten slotte, betekent niets anders dan de waarde van uw data omzetten in betere besluitvorming, en meer waarde voor uw klant.

Dat alles begint bij meer inzicht in uw klant.

Meer inzicht in uw klant met behulp van data

“In welke branche speelt het beter willen bedienen van de klant vanuit een 360-graden beeld, niet?” 

Beter inzicht in welke kanalen uw klanten het liefst gebruiken om met uw organisatie in contact te komen. Beter kunnen voorspellen welke woning binnenkort vrijkomt; of uw logistieke klanten of partners directer kunnen laten zien waar een pakket of een bepaalde vracht zich bevindt. Voorspellen hoeveel kans een leerling heeft om een bepaalde module te halen, om proactief bijles aan te kunnen bieden. Een diagnose verbeteren.

Wat zijn de trends, processen, en klantwensen waar u meer inzicht in zou willen hebben? En hoe verkrijgt u die inzichten?

Hoe een Microsoft dataplatform kan helpen

Moderne organisaties hebben de beschikking over een enorme berg aan data, die in theorie om te zetten is in waarde voor de klant. Maar hoe pak je dat in de praktijk aan? Inzichten uit data omzetten in waarde vereisen een data-gedreven werk- en denkwijze in uw organisatie, en een goed en toekomstbestendig ingericht dataplatform dat u hierbij kan helpen.

  • Meer over het creëren van een data-gedreven manier van werken en denken leest u in de whitepaper “Meer customer centric met data”. Download de paper hier gratis.
  • Meer over het bouwen van een veilig en modern dataplatform leest u hier.

Hoe ziet dit er in de praktijk uit en wat levert het op?

Om een nog beter beeld te krijgen van hoe u data om kunt zetten naar meer waarde voor uw klanten en stakeholders, kunt u ook een kijkje nemen op de case pagina van Motion10.

Klanten en partners beter begrijpen

Je wilt een innovator zijn, het liefst zelfs een disruptor op de markt. De veranderingen gaan heel snel, en je wilt relevant blijven voor klanten en je concurrentiepositie verbeteren.

Mark Roos, Business Applicatie Architect Rotra

Laat u inspireren door Rotra, ZoWonen of Feyenoord

Verschillende Nederlandse organisaties die in hun branche toonaangevend zijn, verbeterden hun inzicht in hun klanten en stakeholders, en verbeterden in het verlengde daarvan hun dienstverlening.

Zo wilde Rotra haar klanten en partners beter begrijpen, maar ook meer inzicht verschaffen. Feyenoord heeft nu een integraal beeld van de klanten en de producten en diensten. Bekijk de volledige case study van het klant-gedreven Feyenoord hieronder.

De klant en supporter centraal

Het gaat er om wat je weet van de klant waardoor je ook proactief waarde kan toevoegen. Dat is waar dit project om draaide: Feyenoord beter maken voor de klant, en vooral ook voor de supporters. Niet meer de organisatie centraal en bovenaan, maar de klant centraal.

Edwin Suk, Chief Information Officer Feyenoord